Oferta - dzieci i nastolatki

W ramach pomocy psychologicznej i psychoterapeutycznej dzieci i nastolatków oferujemy:

• Konsultacje i terapię psychologiczną,
• Psychoterapię,
• Wsparcie środowiskowe;
• Psychoterapię grupową dla nastolatków w kryzysie emocjonalnym.
• Indywidualną diagnozę i terapię logopedyczną dla dzieci, których językiem komunikacyjnym jest język rosyjski.
Приглашаeм на индивидуальные логопедические занятия детей, для которых русский язык является языком общения.
• Oferujemy również zajęcia grupowe Trening umiejętności społecznych, Trening pewności siebie, Trening zastępowania agresji.
Grupy organizujemy w miarę napływu zgłoszeń do udziału.
Dzieci i nastolatki są dobierane do grupy w określonych przedziałach wiekowych, uwzględniamy indywidualne potrzeby terapeutyczne. Kwalifikacje do grup i termin spotkań odbywa się w momencie zgłoszenia odpowiedniej ilości uczestników w rejestracji poradni.

Jak wygląda wizyta u psychologa?

Podczas spotkania jednorazowego lub cyklu konsultacji z rodzicami i dziećmi/nastolatkami psycholog ustala, z jakimi trudnościami w codziennym funkcjonowaniu borykają się zgłaszający. W przypadku jednorazowego spotkania omawiana jest istota trudności i podejmowana jest decyzja, co do dalszych działań. Cykl spotkań natomiast składa się z 4, z góry zaplanowanych wizyt. Pierwsza przeznaczona jest na zebranie przez psychologa informacji od rodziców w kwestiach dla nich ważnych, z którymi się zgłaszają. Drugie i trzecie spotkanie odbywa się z dzieckiem/nastolatkiem w celu jego poznania i rozeznania sytuacji z jego perspektywy. W czwartej sesji uczestniczą głównie rodzice (w uzasadnionych przypadkach również dzieci powyżej 15 roku życia), uzyskują wówczas informacje zwrotne od psychologa dotyczące zgłaszanego problemu. Podczas tego spotkania często dokonuje się tzw. burza mózgów uczestników spotkania, z której wyłaniają się propozycje i możliwości rozwiązań dotyczące zgłaszanej trudności.

Jak wygląda wizyta u psychoterapeuty?

Spotkania mają charakter regularnych, cotygodniowych spotkań.
Podczas pierwszych z nich staramy się, aby w komforcie, poczuciu bezpieczeństwa, zaufania i pełnej dyskrecji atmosferze zbudować relację terapeutyczną i obniżyć obawy. Zależy nam, aby nasze nastolatki przychodziły na wizyty z poczuciem skuteczności i sprawczości, nie z obowiązku i przymusu, a przy pełnym zaufaniu do terapeuty.
W pracy skupiamy się na ustalonym wspólnie celu, przy jednoczesnej koncentracji na bieżących trudnościach i potrzebach.

Terapia ma również charakter edukacyjny. Uczy pacjenta, jak samodzielnie radzić sobie w świecie poza gabinetem oraz jak ważne jest zapobieganie nawrotom.

Sesje mają na celu zmianę wzorców myślenia, emocji i zachowań.
W pracy terapeutycznej wykorzystujemy metody terapeutyczne oparte na dowodach naukowych.